Tarieven

Transparant over tarieven

Wanneer jij je financiën laat beheren door Amenta Budgetbeheer, dan is het voor ons erg belangrijk dat je weet waar je aan toe bent. Op deze pagina vindt je een overzicht van onze tarieven. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 085 06 06 076.

Welke tarieven hanteert Amenta?

Voor het vaststellen van onze tarieven, hebben wij gekeken naar tarieven die gelden in de markt. Onze tarieven zijn gebaseerd op een gemiddelde daarvan. Amenta voert, indien wenselijk, eenmaal per jaar een indexering op de tarieven uit. Je vindt hieronder eveneens informatie over vergoeding vanuit de bijzondere bijstand in relatie tot budgetbeheer.

Kan ik een vergoeding krijgen voor de kosten?

Afhankelijk van het inkomen (en het vermogen) kunnen de kosten voor budgetbeheer door de gemeente worden vergoed vanuit de bijzondere bijstand. Indien je voldoet aan de eisen voor bijzondere bijstand, zullen wij dit regelen bij uw gemeente.

Welke bedrag kan ik indienen?

Indien je bijzondere bijstand aanvraagt, kun je het bedrag van € 91,98 (ex btw) per maand opgeven, plus de kosten van de intake. Amenta doet de aanvraag voor de jou.

Wat is bijzondere bijstand?

Bijzondere bijstand wordt betaald door de gemeente voor een inwoner die bijzondere kosten niet kan betalen. Je moet dan wel voldoen aan enkele voorwaarden om recht te hebben op deze aanvullende regeling. Lees meer over bijzondere bijstand.

Hoe en waar kan ik bijzondere bijstand aanvragen?

Amenta Budgetbeheer regelt de aanvraag van bijzondere bijstand bij de gemeente van jouw woonplaats.

Tarieven Amenta Budgetbeheer 2019

Om de stap naar budgetbeheer van Amenta toegankelijk te maken, rekenen wij lage opstartkosten. Wij kunnen ons voorstellen dat bij aanvang van budgetbeheer hoge kosten onwenselijk zijn. Voor de eindafrekening rekent Amenta een bedrag waarin een deel van de opstartkosten wordt gecompenseerd. Je bent dan inmiddels financieel aangesterkt en je hebt dit bedrag kunnen opnemen in je budgetplan.

Hier vindt je de tarieven voor onze diensten. Al onze tarieven zijn inclusief 21% BTW.

Eenpersoons budgetbeheer

Maandtarief

Opstartkosten

Vaste lasten beheer € 55,- € 249,-
Budgetbeheer Basis € 75,- € 249,-
Budgetbeheer Plus € 99,- € 249,-

Meestal duurt budgetbeheer drie jaar. Kunt u uw budget (weer) zelf beheren, dan stopt het budgetbeheer. De kosten voor beëindiging bij een éénpersoonshuishouden bedragen €199,-

Budgetbeheer meerpersoons huishouden

Maandtarief

Opstartkosten

Vaste lasten beheer € 55,- € 299,-
Budgetbeheer Basis € 75,- € 299,-
Budgetbeheer Plus € 99,- € 299,-

Meestal duurt budgetbeheer drie jaar. Kunt u uw budget (weer) zelf beheren, dan stopt het budgetbeheer. De kosten voor beëindiging bij een meerpersoonshuishouden bedragen €249,-

Overige werkzaamheden

Uur tarief

Opstartkosten

Extra werkzaamheden (in overleg) € 69,95,- nvt